24 January, 2010

AKTIVITI ROAD RUN

Murid-murid perlu mengikuti senaman regangan yang dikelolakan oleh guru praktikum dan dibantu oleh Cikgu Hafiz. Senaman ini penting sebelum murid-murid dilepaskan untuk aktiviti Road Run. Sambutan di kalangan murid-murid sksb amat memuaskan. Penyertaan ini terdiri daripada murid Tahun 4, Tahun 5, Tahun 6 dan penyertaan istemewa daripada murid Pendidikan Khas.


Murid-murid telah bersedia bila-bila masa sahaja untuk dilepaskan. Seperti biasa murid dilepaskan secara berperingkat untuk memastikan keadaan di jalan raya nanti terkawal. Kali ini laluan lelaki dan perempuan adalah sama. Ini disebabkan laluan yang biasa digunakan tahun sebelumnya amat merbahaya. Kawasan berkenaan merupakan laluan lori batu.


Bersemangat murid-murid berlari dan cuba menamatkan larian secepat yang boleh. Apa yang lebih penting laluan kali ini lebih selamat kerana menggunakan kawasan dalam kampung.

Guru yang bertugas digarisan penamat perlu mengambil nama peserta dan direkodkan dalam borang statistik untuk tujuan pengumpulan mata. Setiap peserta yang berjaya mendapat tempat, akan menyumbang mata untuk rumah sukan masing-masing. Mata ini akan diambil kira pada kejohanan sukan akan datang. Rumah Bendahara telah berjaya mengumpul mata paling banyak.

Majulah Sukan Untuk Negara.

No comments:

#SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH
SESI 2014